Anders dan Anders

Het gaat gebeuren er ligt ijs!!!

Helaas is het alleen mogelijk om als lid te schaatsen.

met de link die je in je mail hebt ontvangen kun je een tijdvak reserveren.

als er problemen zijn met het reserveren stuur een email naaradministratie@ijsverenigingdehare.nl.

In deze rare en toch wel vervelende tijd zijn we blij dat we toch nog even op de ijzers mogen staan, al zal alles anders zijn en minder leuk, maar samen kunnen we toch mogelijk nog schaatsplezier hebben. Wij als Ijsvereniging doen alles wat in onze macht ligt om het op een veilige manier te kunnen faciliteren. Uiteindelijk moeten we dit met zijn allen doen en we verwachten dan ook alle medewerking en handel met gezond verstand, zodat we dit wel kunnen en mogen. Er worden ons strikte voorwaarden opgelegd en ook wij willen dat iedereen gezond blijft, dus hou je aan de voorwaarden. Natuurlijk zijn alle regels van het RIVM ook op het sportpark van toepassing, hieronder nog de specifieke of nog eens extra benoemde voorwaarden:

We gaan niet in discussie, want natuurlijk willen wij dit eigenlijk ook niet, regels moeten opgevolgd worden en als we merken dat er mensen zijn die zich niet aan de regels houden sluiten wij de schaatsbaan.

Er mogen maximaal 75 leden tegelijk op de baan toegelaten worden en geen toeschouwers, daarom is de controle al voor aan het sportpark. Om toch zoveel mogelijk mensen op een veilige manier te kunnen ontvangen gaan we in blokken werken, je kunt 1 blok per dag reserveren en als je een blok hebt gereserveerd kun je pas weer reserveren als dit blok is afgelopen. Mogelijk passen we dit aan naar behoefte en dat geldt ook voor de tijden.

Er dient vooraf een tijdslot gereserveerd te worden voor de schaatsers, bij de reservering wordt dan gevraagd om hun naam, emailadres en telefoonnummer en of u klachten vrij bent.

Tijdblokken: (uitgaande van verlenging avond klok)

10:00 uur – 12:00 uur (vanaf 10:00 uur tot 10:15 uur toegang)

12:30 uur – 14:30 uur (vanaf 12:30 uur tot 12:45 uur toegang)

15:00 uur – 17:00 uur (vanaf 15:00 uur tot 15:15 uur toegang)

17:30 uur – 19:30 uur (vanaf 17:30 uur tot 17:45 uur toegang)

U hebt toegang tot het terrein tot een kwartier na het begin van een blok, daarna zullen de poorten sluiten en kunnen er alleen nog mensen van het sportpark af. Voor Nood/Spoedgevallen zal er voor aan het sportpark een Telefoonnummer zichtbaar zijn van onze contactpersoon op het sportpark.

Kom niet te vroeg zodat je moet wachten , als je te vroeg bent wacht op de grote parkeer plaats (ook met de fiets en in de auto) tot het tijdstip dat het blok begint.

Hou genoeg ruimte (minimaal 1,5m) bij de ingang en de controle van de reserveringen, om opstopping te voorkomen houdt u uw Ledenkaart(en) in de hand en zorg dat deze goed leesbaar is. (we moeten uw kaart checken met de reserveringslijst dus kaarten die niet leesbaar zijn worden afgewezen)

Na het verstrijken van het tijdslot moeten alle bezoekers geleidelijk binnen 25 minuten de baan verlaten, pas daarna mag de volgende groep naar binnen, denk daarbij aan de 1,5 m afstand er is ruimte genoeg.

Er zijn zichtbaar (hesje) corona-coördinatoren aanwezig om toe te zien op de maatregelen, dit is een verplichting om u te laten schaatsen dus volg hun aanwijzingen op.

Er moet individueel geschaatst worden of in groepjes van maximaal 2 personen met een afstand van 1,5 meter, met uitzondering van kinderen t/m 17 jaar. Dit geldt dus ook voor gezinnen omdat dit niet te controleren valt voor ons en het Gezag (politie/BOA)

De kantine blijft gesloten en er is ook geen verkoop van koek en zopie of iets dergelijks. Ook de toiletten blijven gesloten. Tip ga voor het schaatsen thuis naar het toilet.

In verband met de avondklok dienen we tijdig te stoppen zodat mensen voor 21.00 uur thuis kunnen zijn. De ijsbaan moet om 20.45 uur geheel leeg zijn. Dit betekend dat om 19:30 uur de schaatsers van de baan moeten om de baan schoon te maken en evt te repareren. Blijf niet hangen !!!!!

We blijven thuis bij klachten:

verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn;
hoesten;
benauwdheid;
verhoging of koorts;
plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping).

Er staan 75 stoelen dus iedereen heeft een eigen stoel om schaatsen aan/uit te doen, de stoelen laten staan waar ze staan zodat de 1,5m gehandhaafd blijft. Deze stoelen gaan ook niet mee het ijs op. Er zijn speciale schaatsondersteuners aanwezig en op aanvraag beschikbaar.

EHBO wordt alleen bij noodgevallen verleent , bij kleine verwondingen gaan wij niet helpen wel kunnen we pleisters verstrekken maar verder houden we afstand. Tenzij er een nood situatie is natuurlijk . Er zijn mondkapjes en handschoenen aanwezig voor noodgevallen.

Wij verzoeken u om ons te helpen om dit goed te organiseren en uw verstand te gebruiken zodat we dit op een goede manier kunnen organiseren, een verzoek : zoek de grenzen niet op !!!!!

Er zullen ook vast punten zijn die beter georganiseerd hadden kunnen worden, maar ga er van uit dat wij als vrijwilligers het zo goed mogelijk en met de beste bedoelingen hebben georganiseerd

En dan zijn er natuurlijk ook onze standaard regels nog zoals het zou moeten zijn, mochten er in onderstaande adviezen/regels tegensstrijdigheden staan met het Corona protocol gaat het corona protocol voor

Met vriendelijke groet,

IJsvereniging de Hare