Schaatskoorts

Het lijkt er op dat we wintersweer krijgen, en nu we afgelopen woensdag reactie van de gemeente hebben gekregen dat we toch 75 personen tegelijk op de baan mogen laten onder bepaalde voorwaarden zijn we druk aan het organiseren. We weten nog niet helemaal hoe het er uit gaat zien maar we willen toch de grote lijnen alvast met jullie delen, aankomend weekend zullen we ons protocol definitief maken en delen. En dan is het natuurlijk te hopen dat de sneeuw niet een te groot nadeel gaat opleveren (Sneeuw hoort bij de winter maar we hebben liever eerst genoeg dikte anders kunnen we het er niet af krijgen en dan isoleert het en dan …

Onderstaande zijn de voorwaarden waar we in ieder geval aan moeten voldoen:

Er mogen maximaal 75 leden tegelijk op de baan toegelaten worden.
Er dient vooraf een tijdslot gereserveerd te worden voor de schaatsers, bij de reservering wordt dan gevraagd om hun naam, emailadres en telefoonnummer.
Na het verstrijken van het tijdslot moeten alle bezoekers geleidelijk de baan verlaten, pas daarna mag de volgende groep naar binnen.
Er dient een corona-coordinator aanwezig te zijn om toe te zien op de maatregelen.
Er moet individueel geschaatst worden of in groepjes van maximaal 2 personen met een afstand van 1,5 meter, met uitzondering van kinderen t/m 17 jaar.
Er dient genoeg ruimte te zijn bij de ingang en de controle van de reserveringen om opstopping te voorkomen.
De kantine moet gesloten blijven. Ook is een koek en zopie of iets dergelijks niet toegestaan.
In verband met de avondklok dient u tijdig te stoppen zodat mensen voor 21.00 uur thuis kunnen zijn. De ijsbaan moet om 20.45 uur geheel leeg zijn.

• We houden ons aan de voorwaarden van het RIVM , klachten blijf thuis enz, enz.
    Wij gaan met deze voorwaarden proberen om toch nog wat schaatsplezier te maken maar het zal heel anders zijn als we zouden willen, wij als Bestuur kunnen dit niet alleen en hebben daar van iedereen hun medewerking en begrip voor nodig. Er wordt hard gewerkt aan een digitaal reserveringssysteem, het heeft geen zin om nu een mail te sturen om reservering te claimen (dit ter info , de eerste reserveringsmails zijn binnen maar daar doen we niets mee dus)

Wel zal het zo zijn als het blijkt dat de voorwaarden niet opgevolgd blijken te worden we direct een einde zullen moeten maken aan de openingen dus we hopen als het zover komt op ieder zijn medewerking.

Meer info volgt spoedig en het belangrijkste blijf gezond en hopelijk dan tot volgende week.

Met Vriendelijke groet,

IJsvereniging de Hare